Sector logístic: Aquests són els llocs més ben valorats

T’expliquem en aquest post quins són els treballs que impulsen la transformació de el sector logístic o, dit d’una altra manera, els llocs més ben valorats de el sector.

  • La logística reclama perfils que integrin persones, organitzacions, dades, tecnologies i elements materials.
  • Els llocs més valorats són els que tenen un major potencial transformador.

El sector logístic ofereix interessants oportunitats d’ocupació . Afronta importants reptes de sostenibilitat social i ambiental i de transformació tecnològica. La seva evolució es veu marcada per l’arribada de noves eines, però també pel seu paper central en les cadenes de subministrament .

A més, és un sector que reclama professionals amb habilitat per seguir el compàs que marca l’entorn. Qualsevol pertorbació (positiva o negativa, ja afecti la demanda o oferta agregades o bé només a una empresa) incita a prendre mesures. I els que tenen facilitat per proposar-les i participar en la seva implementació gaudeixen de bones oportunitats en els llocs més ben valorats de el sector logístic. Vegem les principals línies.

Llocs millor valorats d’Enginyers en el sector logístic

Els enginyers logístics tenen un paper molt important en la gestió i un decisiu en la introducció de tecnologia. Es busquen professionals capaços de:

  • Introduir noves eines tecnològiques com a sensors Iot, robots , infraestructures de connectivitat, noves generacions de màquines emprades en l’emmagatzematge o vehicles de transport. Han de ser els intèrprets que visualitzin i planifiquin com entraran aquests nous instruments a l’empresa.
  • Controlar els processos de manteniment , tant ordinari com reparacions de màquines, vehicles i instal·lacions. Especialment, han de saber traduir els ensenyaments de les dades a accions reals de manteniment. Amb això, han d’aportar el coneixement necessari per saber com implementar solucions pràctiques als problemes que s’anticipen. L’objectiu final és donar fluïdesa i flexibilitat als processos.
  • Participar en l’ reorganització logística . Han d’estudiar els nous perfils tecnològics i humans, les necessitats dels clients, els reptes normatius i de sostenibilitat social i ambiental … Les seves habilitats tecnològiques són de gran valor per encaixar totes les peces.

La tecnologia dóna grans oportunitats a la logística, però es necessiten professionals capaços d’interpretar-les.

Treballs en logística relacionats amb les dades

Aquí trobem perfils com analistes de dades o experts en intel·ligència de negocis . Les dades són les que indiquen els camins a seguir i es necessiten professionals que sàpiguen:

  • Contribuir a la optimització de rutes de transport , no només de trajectes, sinó també de vehicles i conductors.
  • Anticipar els canvis que hagi de propiciar l’evolució dels desitjos i necessitats de client en la logística.
  • Descobrir patrons ocults que propicien malbaratament de mercaderies o d’altres recursos, incloses les hores de treball i l’energia.
  • Proveir dades que orientin les decisions sobre revisions d’envasos, embalatges, procediments de càrrega, descàrrega, estiba, desestiba, etcètera.
  • Treballar en sistemes d’anàlisi de dades sobre la sostenibilitat de les activitats.
  • Comunicar-se amb els diferents departaments per realitzar simulacions basades en les dades.
  • Participar en el disseny de plans de formació per a empleats de logística sobre eines basades en les dades .
  • Desenvolupar tot tipus d’informes basats en les dades i col·laborar en el disseny de processos per a automatitzar la generació d’informes i alertes .

Sàlvia

La capacitat d’organitzar és una de les més valorades en el sector logístic.

La gestió de la cadena de subministrament

En aquest àmbit, es necessiten professionals amb habilitat per fer casar les peces :

  • Busquen els millors preus i condicions d’aprovisionament.
  • Han de guiar la transformació interna perquè es acompase amb l’evolució dels altres intervinents en la cadena. D’aquesta manera, anticipen els reptes de cada relació i les oportunitats de millora. A més, assenyalen en el context intern quins són els principals fites que demanden els canvis de l’entorn i, especialment, els que estan vivint els altres intervinents en la cadena.
  • Es converteixen en el traductor extern dels plans interns . Fan valer com els canvis que viu l’empresa es van a materialitzar en una logística amb avantatges per a tothom.
  • Coordinen les implicacions logístiques dels canvis conjunts amb altres empreses .
  • Garanteixen que el flux d’informació és útil. Posen context al que les dades diuen sobre les necessitats logístiques de proveïdors, clients i altres intermediaris i intervinents de la cadena de subministrament .
  • Converteixen la seva experiència en el tracte amb altres empreses en coneixement empresarial.

La gestió de l’trànsit

Els gestors de trànsit s’enfronten a un variat conjunt de reptes:

  • Tenir una visió completa dels recursos humans , en particular dels conductors de vehicles. Cal saber on són, qui està disponible, quines són les condicions de descans, etcètera. A el mateix temps, han de garantir que coneixen i compleixen els requeriments normatius.
  • Optimitzar l’i ntegración dels vehicles en les tasques logístiques . Això inclou tasques de vigilància, manteniment, aprovisionament de fonts d’energia, etcètera. També és molt decisiu l’estudi de com afecten els canvis en l’operativa logística als vehicles i si aquests estan preparats per afrontar-los.
  • Estudiar els canvis tecnològics en el seguiment de vehicles . Cal dissenyar plans per convertir les novetats en posicionament, connectivitat i mesurament de les propietats físiques de les mercaderies en millores reals per a l’empresa.
  • Abordar les incidències dels trajectes . En el curt termini, això suposa una ràpida resposta davant els problemes que sorgeixen. A més, cal analitzar quins són els patrons que més es repeteixen per proposar iniciatives de prevenció.
  • Gestionar els reptes de l’trànsit a la última milla . Han d’entendre les necessitats dels clients, però també com integrar als conductors en processos fluids.
  • Seguir el impacte ambiental de la flota i proposar mesures per fer-la més sostenible.

Els llocs més ben valorats de el sector logístic ens marquen unes línies de transformació tecnològica. Els diferents professionals implicats han de donar-li valor humà, sentit empresarial i sostenibilitat ambiental.

La tecnología da grandes oportunidades a la logística, pero se necesitan profesionales capaces de interpretarlas.

Trabajos en logística relacionados con los datos

Aquí encontramos perfiles como analistas de datos o expertos en inteligencia de negocios. Los datos son los que indican los caminos a seguir y se necesitan profesionales que sepan:

  • Contribuir a la optimización de rutas de transporte, no solo de trayectos, sino también de vehículos y conductores.
  • Anticipar los cambios que deba propiciar la evolución de los deseos y necesidades del cliente en la logística.
  • Descubrir patrones ocultos que propician desperdicio de mercancías o de otros recursos, incluidas las horas de trabajo y la energía.
  • Proveer datos que orienten las decisiones sobre revisiones de envases, embalajes, procedimientos de carga, descarga, estiba, desestiba, etcétera.
  • Trabajar en sistemas de análisis de datos sobre la sostenibilidad de las actividades.
  • Comunicarse con los diferentes departamentos para realizar simulaciones basadas en los datos.
  • Participar en el diseño de planes de formación para empleados de logística sobre herramientas basadas en los datos.
  • Desarrollar todo tipo de informes basados en los datos y colaborar en el diseño de procesos para automatizar la generación de informes y alertas.

Sage

La capacidad de organizar es una de las más valoradas en el sector logístico.

La gestión de la cadena de suministro

En este ámbito, se necesitan profesionales con habilidad para hacer casar las piezas:

  • Buscan los mejores precios y condiciones de aprovisionamiento.
  • Deben guiar la transformación interna para que se acompase con la evolución de los otros intervinientes en la cadena. De este modo, anticipan los retos de cada relación y las oportunidades de mejora. Además, señalan en el contexto interno cuáles son los principales hitos que demandan los cambios del entorno y, en especial, los que están viviendo los otros intervinientes en la cadena.
  • Se convierten en el traductor externo de los planes internos. Hacen valer cómo los cambios que vive la empresa se van a materializar en una logística con ventajas para todos.
  • Coordinan las implicaciones logísticas de los cambios conjuntos con otras empresas.
  • Garantizan que el flujo de información es útil. Ponen contexto a lo que los datos dicen sobre las necesidades logísticas de proveedores, clientes y otros intermediarios e intervinientes de la cadena de suministro.
  • Convierten su experiencia en el trato con otras empresas en conocimiento empresarial.

La gestión del tráfico

Los gestores de tráfico se enfrentan a un variado conjunto de retos:

  • Tener una visión completa de los recursos humanos, en particular de los conductores de vehículos. Hay que saber dónde están, quién está disponible, cuáles son las condiciones de descanso, etcétera. Al mismo tiempo, han de garantizar que conocen y cumplen los requerimientos normativos.
  • Optimizar la integración de los vehículos en las labores logísticas. Ello incluye labores de vigilancia, mantenimiento, aprovisionamiento de fuentes de energía, etcétera. También es muy decisivo el estudio de cómo afectan los cambios en la operativa logística a los vehículos y si estos están preparados para afrontarlos.
  • Estudiar los cambios tecnológicos en el seguimiento de vehículos. Hay que diseñar planes para convertir las novedades en posicionamiento, conectividad y medición de las propiedades físicas de las mercancías en mejoras reales para la empresa.
  • Abordar las incidencias de los trayectos. En el corto plazo, eso supone una rápida respuesta ante los problemas que surgen. Además, hay que analizar cuáles son los patrones que más se repiten para proponer iniciativas de prevención.
  • Gestionar los retos del tráfico en la última milla. Deben entender las necesidades de los clientes, pero también cómo integrar a los conductores en procesos fluidos.
  • Seguir el impacto ambiental de la flota y proponer medidas para hacerla más sostenible.

Los puestos mejor valorados del sector logístico nos marcan unas líneas de transformación tecnológica. Los diferentes profesionales implicados han de darle valor humano, sentido empresarial y sostenibilidad ambiental.

Deja un comentario